Rēzeknes sākumskolā 2019.gada 17.februārī ESF projekta Nr.8.3.2.2./16/I/001 ,,Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”, nodarbību cikla ,,Pirmā palīdzība” ietvaros tika rīkota Veselības diena – H2O (ūdens). Skolas foajē visas dienas laikā darbojās dažādas laboratorijas, kurās projektā iesaistītie skolēni demonstrēja vienaudžiem savas prasmes un zināšanas, tā rosinot interesi par pirmās palīdzības sniegšanu un veselīgu dzīvesveidu.
Lāsītes laboratorija – uzsākot laboratoriju apmeklējumu, katrs izglītojamais saņēma papīra formā izgrieztu ūdens lāsīti, kur vajadzēja atzīmēt ūdens daudzumu, ko katrs izdzer diennakts laikā, atbildēt uz jautājumiem par ūdens nepieciešamību mūsu organismam. Katram tika piedāvāts izdzert ūdens glāzi, izrēķināt, cik glāzes dienā nepieciešams izdzert.
112 laboratorijā – tika apmācīti skolēni, kā izsaukt neatliekamo medicīnisko palīdzību, mācījās iegaumēt tālruņa numuru uz kuru jāzvana, secību kāda jāievēro runājot ar operatoru. Kā rīkoties, ja noticis negadījums?
Veselīgo našķu laboratorijā – tika izveidots stends ar saldumiem, katram našķim klāt tika pievienots maisiņš ar saturošo cukura daudzums produktā, lai skolēni varēju redzēt cukura daudzumu saldumos, ko lietojam uzturā. Skolēnus mācījās pareizi izrēķināt cukura daudzumu attiecīgajā produktā.
Pārsēju laboratorijā – kā pareizi apturēt asiņošanu, spiedoša pārsēja uzlikšana. Kā pareizi turēt marles saiti, lai raitāk varētu veikt pārsiešanu.
Stājas laboratorijā– pulciņa meiteņu sagatavotā muskuļu stiepšanas un dažādu vingrinājumu demonstrēšana mūzikas pavadījuma iesaistot 1.klases.
Svara, auguma laboratorijā – katru skolēnu nosvēra, nomērīja un ar auguma kalkulatora palīdzību aprēķināja pareizo ķermeņa masu.
Procedūru laboratorijā – visvairāk interesējoša laboratorija, jo katrs pats bija dakteris un varēja iemācīties sagatavot un veikt injekciju pacientam (rotaļu zaķim un lācim).
ABC laboratorijā – skolēni mācījās veikt mākslīgo sirds masāžu uz manekena. Veikt 30 sirds masāža. Ko darīt pie aizrīšanas? Kā palīdzēt sev, ja esi aizrijies?
Pulsa laboratorijā – skolēniem tika dota iespēja saklausīt savas sirds darbību, izmērīt arteriālo spiedienu. Varēja noskaidrot, kur sameklēt pulsu un iemācīties saskaitīt pulsa sitienus.
Laboratorijas nodarbības deva bērniem priekšstatu, zināšanas par iespējām, kā rīkoties dažādos neparedzētās situācijās, kā veiksmīgāk sniegt pirmo palīdzību sev un citiem.
Ja mēs būsim zinošāki, tad prasmīgāk mācēsim palīdzēt sev un citiem.
Nodarbību cikla “Pirmā palīdzība”vadītāja
Laila Rancāne