52861294_2221886658125562_6624927568782950400_n (1024x768)

Riti raiti, valodiņa

2019.gada 27.februārī ESF projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros Rēzeknes sākumskolas aktu zālē tika organizēta interaktīva nodarbība “Riti raiti, valodiņa” skolēniem, kuri apmeklē logopēdiskās nodarbības un logoritmikas laboratoriju, un viņu vecākiem. Nodarbības mērķis bija aktivizēt izglītojamo runas aparātu, sekmēt rakstīšanas un lasīšanas prasmju pilnveidošanu ar vingrinājumiem, uzdevumiem, didaktiskajām spēlēm, izmantojot dažādas metodes. Skolēni un viņu vecāki aktīvi līdzdarbojās pildot vingrinājumus, izmēģinot paņēmienus, kas veicina runas, lasīt un rakstītprasmi.

Nodarbības gaitā skolēni un viņu vecāki tika iepazīstināti ar:

  • Elpošanas vingrinājumi palīdz aktivizēt asinsriti.
  • Līdzsvara vingrinājumi stimulē pareizu stājas koordināciju.
  • Artikulācijas vingrinājumi sekmē pareizas izrunas veidošanos.
  • Pirkstiņrotaļas attīsta sīko pirkstu motoriku.
  • Ritma vingrinājumi attīsta fonemātisko dzirdi, klausīšanās iemaņas.
  • Līnijterapija palīdz ievingrināt plaukstas locītavu, veicina pareizi satvert pildspalvu ,kā arī aktivizē abas smadzeņu puslodes.
  • Prāta vingrinājumi stimulē abas smadzeņu puslodes.
  • Vizualizēšanas vingrinājumi veicina iztēles veidošanos.
  • Vārdu spēles paplašina vārdu krājumu, aktivizē loģisko domāšanu, nostiprina gramatikas prasmes.
  • Darbs ar tekstu veido iemaņas pareiza teikuma, teksta sastādīšanā, atstāstīšanā. Veicina lasītprasmi un izpratni par lasīto.
  • Taktēšanas un sloksnīšu metode. Taktēšana palīdz īso un garo patskaņu diferencēšanā . Sloksnīšu metodi izmanto teikumu veidošanai (teikums, vārds, zilbe).

Nodarbības beigās katram tika iedots didaktiskais materiāls (6 lpp.), ko var izmantot mājās darbojoties ar bērnu.

 Rēzeknes sākumskolas skolotāja logopēde
Sandra Gaveika

Foto galerija Attēlu rezultāti vaicājumam “emoji camera black and white”