20191106_125529

Rēzeknes sākumskolas 6. klašu skolēni piedalās SIA “P.N.R.”- virtuālais planetārijs nodarbībā „Es saprotu literāro daiļdarbu caur mākslu”

Rēzeknes sākumskolas 6. klašu (6.m, 6.a1, 6.a2) skolēniem 2019.gada 6.novembrī iniciatīvas ”Latvijas skolas soma” ietvaros bija iespēja klātienē piedalīties SIA “P.N.R.”- virtuālais planetārijs nodarbībā „Es saprotu literāro daiļdarbu caur mākslu”.

Nodarbībā skolēni iepazina mākslu, izmantojot tehnoloģiju iespējas. Leļļu un animācijas izrādi skolēni skatījās virtuālajā realitātē, izmantojot 3D brilles.

Skolēni uzskata, ka filma bija interesanta, zinātniska- par mākslas pirmsākumiem, māksliniekiem un, izmantojot 3D brilles, patīkami bija redzēt senos, aizvēsturiskos alu zīmējumus, galveno varoni-  zēnu Leo; aizraujoši bija skatīties, ka atrodies Leonardo da Vinči piezīmju grāmatā un saprast, ka zēnu sauc tāpat kā Leonardo da Vinči; uzzināt, ka Leonardo savas piezīmes lasīja spoguļa priekšā, jo tās bija ačgārnas un to, ka Leonardo da Vinči rakstīja no kreisās uz labo pusi- spoguļrakstā; iemācīties jaunu vārdu, piemēram, polihromija – daudz krāsu raksturo seno alu zīmējumu; renesanse- Leonardo da Vinči visspilgtāk ilustrē renesanses laika cilvēku; mākslas vēsture palīdz izprast zinātni; stāsta būtība- izglābt krāsas un atcerēties stāstījuma galveno domu, ka jāliek lietā iztēli, jo kāda gan būtu pasaule, ja nebūtu krāsu un ja vien būs tādi zēni kā Leo, tad māksla neizzudīs.

Emma (6.a2 klase) saka: “6. novembrī bija iespēja izmēģināt virtuālās realitātes brilles. Mums rādīja filmu par puiku, kurš glāba krāsas no tumsas valdnieka. Filma man ļoti patika, bija ļoti interesanti!”

Sandis (6.m klase): “Virtuālā planetārija nodarbībā patika grafika, planētas, pamācošais stāsts, apkārtne, notikumi. Redzēju planētas, kosmosu, virtuālajā realitātē attēlotu stāstu.”

Justīne (6.m klase): “Man nodarbība ļoti patika, bija ļoti interesanti un likās, ka atrodies kinoteātrī. Patika arī paša filma, bija interesanti zīmējumi.”

Anna: (6.m klase): “Man ļoti patika virtuālā planetārija nodarbība, ieguvu daudz ko jaunu un iepazinos ar neparastu tehniku. Es vēlos atkārtoti piedalīties tādā pamācošā nodarbībā arī nākošajā gadā.”

Skolēniem bija iespēja iepazīsties ar mūsdienīgiem mākslas izpausmes līdzekļiem un mākslinieku, kurš ar tehnoloģiju palīdzību apvieno mākslu un Latvijas literatūru.

Rēzeknes sākumskolas
bibliotekāre/ skolotāja Inta Lāce