Rēzeknes sākumskolā interaktīvs pasākums “Tehniskās jaunrades diena”

50758803_764003277288816_8139387458883158016_n24.janvārī Rēzeknes sākumskolas 5.-6.klašu izglītojamajiem sadarbībā ar Aspired Interactives no Ventspils bija iespēja piedalīties tehniski radošajās darbnīcās, kas ir izglītojošs un atraktīvs pasākums skolēniem, lai attīstītu komunikācijas prasmes, uzlabotu izglītojamo sadarbības prasmes komandā, attīstītu jau savas esošās kompetences un veicinātu karjeras izvēli eksaktās un tehniskās nozarēs, kas mūsdienās viennozīmīgi kļūst aizvien pieprasītākas.

5.a1, 5.a2 un 6.a klašu grupa darbojās tehniski radošajā darbnīcā “Flabera ķīmiķis”, savukārt, 5.m, 6.m un 6.d klases iepazina programmēšanas pamatprincipus darbojoties darbnīcā “OZObot programmētājs”.

Tehniski radošajā darbnīcā “Flabera ķīmiķis” skolēni iepazinās ar ķīmiķa profesiju – noskaidroja, kādas prasmes un iemaņas ir nozīmīgas dotajā profesijā, kādiem mācību priekšmetiem jāpievērš uzmanība plānojot savu karjeru dotajā profesionālajā jomā.

Nodarbības praktiskajā daļā izglītojamajiem tika piedāvāta iespēja iejusties ķīmiķa profesijā, eksperimentēt ar dažādu vielu īpašībām, novērot vielu fizikālās un ķīmiskās pārvērtības, ķīmiskās reakcijas, attīstīt mērījumu precizitāti veicot šķidruma tilpuma mērīš50620545_248882282678175_7217007304665726976_nanu.

Skolēni  mehāniski iedarbojoties jaucot kopā vielas, vēroja kā tās maina savu agregātstāvokli, kā rezultātā  veidojās šobrīd izglītojamo vidū populārais “slime” jeb “flaberis” – īpatnējs, mīksts veidojums dažādās krāsās.

Savukārt radošajā darbnīcā “OZObot programmētājs” skolēni noskaidroja, kāda ir programmētāja darba vide,  tehniskais nodrošinājums un uzdeva interesējošos jautājumus saistībā ar doto profesionālo jomu.

Darbnīcas praktiskajā daļā izglītojamie izmēģināja savu spēkus mēģinot vadīt un programmēt ar krāsu palīdzību robotu, kam nepieciešams iziet cauri labirintam, tādā veidā attīstot programmēšanas, kodēšanas un loģiskās domāšanas prasmes, veidojot priekšstatu par to, kas ir algoritms, kā arī attīstot spēju pielietot un sagatavot programmas, kas ir vienas no svarīgākajām prasmēm programmētāja profesijā.

Nodarbības tika īstenotas projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

Rēzeknes sākumskolas pedagogs karjeras konsultants
Karolīna Vogina