Ir noslēdzies ERASMUS+ projekts “MĀCĪŠANĀS AR RSS: skolēnu tehnoloģisko un uzņēmējdarbības prasmju veicināšana, izmantojot radošumu, saziņu un sadarbību”, kurš Rēzeknes sākumskolā tika realizēts no 01.09.2018. – 31.08.2020. Projekta galvenie mērķi ir attīstīt radošumu, saziņas un sadarbības prasmes un kompetence, padziļināt skolēnu un skolotāju digitālās kompetences. Divu gadu garumā 5. un 6. klašu skolēni skolotāju vadībā izveidoja vairākus digitālos produktus – reklāmu par Rēzekni, dokumentālo filmu par laimi, animācijas filmiņas un podkāstu par drošību internetvidē. Tika pētītas radošuma un digitālās mācīšanas un mācīšanās resursi un vērtēšanas sistēmas. Projektā piedalījās piecas valstis – Lielbritānija, Horvātija, Polija, Turcija un Latvija.
Projekta pirmā vizīte notika 2019. gada oktobra vidū Turcijas pilsētā Antālijā, kurp devās 3 Rēzeknes sākumskolas skolotājas, lai, atgriežoties savā skolā, kopā ar projektā iesaistītajiem skolēniem veidotu reklāmas rullīti par Rēzekni un pilsētas daudzveidīgajiem uzņēmumiem. Skolotājas Lauras Meščanovas vadībā vairāku mēnešu garumā skolēni uzņēma reklāmas filmiņu, parādot tajā skaistākās Rēzeknes vietas un 5 veiksmīgus uzņēmumus pilsētā – Latgales vēstniecību GORS, kebabnīcu “Ausmeņa kebabs”, profesionālo dizaina studiju “Zeize”, SIA “LEAX Rēzekne” un Rēzeknes gaļas kombinātu.
Nākamā projekta vizīte notika 2019. gada martā Londonā, kur 6 Rēzeknes sākumskolas skolēni un 3 skolotājas iepazinās ar vietējo skolu, mācību procesu un Londonas kolēģu sagatavotajām filmiņām, kā arī demonstrēja rēzekniešu nofilmēto reklāmas rullīti. Ļoti vērtīgas bija apmācības pasaulslavenajā filmu studijā “BFI” (British Film Institute), ELAM (East London Arts and Music) un Camden City mācību centrā, apgūstot dokumentālo filmu veidošanu, spēļu un mūzikas radīšanu, izmantojot mūsdienu tehnoloģiju iespējas. Tāpat rēzekniešiem bija burvīga iespēja izbaudīt arī bagātīgo megapoles kultūras piedāvājumu – noskatīties teātra izrādi “Karalis Lauva” un iepazīt Londonas muzejus un kultūrvēsturiski nozīmīgas vietas.
Projekta trešā vizīte noritēja Rēzeknes sākumskolā, kur 2019. gada jūnijā viesojās 40 ārvalstu skolēni un skolotāji no Anglijas, Horvātijas, Polijas un Turcijas un mācījās veidot animācijas filmas. Tika piedzīvots neaizmirstamu notikumu karuselis – krāšņa uzņemšanas ceremonija, projektā iesaistīto valstu sagatavoto dokumentālo filmu “Kas ir laime?” noskatīšanās, kā arī vairāki mācību semināri ar praktiskiem ieteikumiem labu kadru uzņemšanai. Brīvajā laikā, lai viens otru labāk iepazītu, projekta dalībnieki apmeklēja gan zirgu sētu “Untumi”, saimniecību “Obelisk Farm”, gan Gunāra Igauņa mūzikas instrumentu muzeju u. c. vietas, izbaudot Latgales dabas krāšņumu un cilvēku viesmīlību.
Projekta nākamā vizīte notika Polijā, kurp 2019. gada novembra sākumā devās 10 Rēzeknes sākumskolas piekto klašu skolēni un 3 skolotājas, lai apgūtu podkāstu veidošanu. Nepilnas nedēļas laikā dalībnieki viesojās Ļubļinas televīzijas un radio studijās, izmēģināja savus spēkus, veidojot radio intervijas, iepazinās ar Ļubļinas vēsturisko centru un ieguva jaunus draugus.
Projekta darbības laikā mūsu skolēni uzlaboja savas digitālās un svešvalodu prasmes, attīstīja radošās spējas, atklājot sevi kā zinošus, komunikablus un sadarbībai atvērtus jauniešus.
Diemžēl šis neparastais laiks ieviesa izmaiņas ne tikai mūsu ikdienā, bet arī projekta darbā. Tā aprīļa sākumā plānotā vizīte uz Horvātiju, kur tika plānotas starptautiskās projekta noslēguma aktivitātes, Covid-19 vīrusa pandēmijas dēļ nevarēja notikt. Projekta darbs turpinājās attālināti. Sesto klašu skolēni ir izveidojuši podkāstu par jauniešiem aktuālo tēmu – drošību internetā. Notika izpētes darbs par radošuma izpratni skolēnu, skolotāju un vecāku vidū projekta iesaistītajās valstīs.
Dalība projektā ir neatsverama pieredze gan skolēniem gan skolotājiem. Grūti pārvērtēt tos labumus – gan profesionālos, gan cilvēciskos-, ko dalībnieki ieguva. Tie ir: iepazina labāk ne tikai pasauli, bet arī sevi; pārvarēja bailes, nedrošību, ieguva ne tikai jaunas zināšanas un prasmes, bet arī jaunus draugus. Ieguvēji ir ne tikai projekta tiešie dalībnieki, bet arī ģimenes locekļi, kolēģi, skola, vietējā sabiedrība. Starp apmācību pasākumiem notika aktīvs darbs skolā. Skolēni aktīvi darbojās, veidojot filmiņas, iepazīstoties ar projekta valstīm. Dalībnieki apmeklēja dažāda profila uzņēmumus, iepazinās ar to darbību, intervēja darbiniekus par nepieciešamajām prasmēm un iemaņām veiksmīgai uzņēmuma darbībai un ilgtermiņa attīstībai. Tika apmeklēti tādi veiksmīgi uzņēmumi kā Rēzeknes gaļas kombināts, Latgales vēstniecība GORS, kafejnīca Ausmeņa Kebabs, uzņēmums LEAX, dizaina studija ZEIZE. Arī uzņēmēji ieradās skolā, lai satiktos ar bērniem. Tādā veidā skolēni guva priekšstatu par uzņēmējdarbību kopumā, veiksmīgiem uzņēmējdarbības apstākļiem un nepieciešamajām darbinieku prasmēm un kompetencēm. Sadarbībā ar Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju skolēni ieguva jaunas zināšanas par fotogrāfiju, iepazinās ar svarīgām niansēm un jauninājumiem šajā jomā. Projekta aktivitāšu laikā dalībnieki praktiski iepazinās, apguva un pielietoja jaunas IKT programmas. No 2019. gada 10. līdz 12. oktobrim skolā tika organizēta ERASMUS + DAY un TV panelī tika rādīti projekta partnerskolu izveidotie informatīvie un video materiāli, lai informētu un popularizētu ERASMUS + programmu un projektu. Diemžēl Covid 19 ierobežojumu dēļ nācās mainīt projekta grafiku, un dažus plānotos pasākumus pārcēlām uz augustu. Tā 26. augustā notika noslēguma pasākums “3C’s – radošums, komunikācija un sadarbība”, kurā projekta koordinatore un projekta komanda dalījās pieredzē par projekta gaitu, par rezultātiem un skolas, skolēnu un skolotāju ieguvumiem. Skolotāji, turpinot projekta ideju, sadarbojās radošajās darbnīcās, dalījās savā starpā ar radošām idejām, kā labāk un interesantāk iesākt jauno mācību gadu, kā veiksmīgi īstenot radošās idejas skolā un attīstīt tās skolēnos.
Projektā iesaistījās 14 Rēzeknes sākumskolas skolotāji un 80 skolēni, tai skaitā 23 no tiem darbojās ļoti intensīvi. Tika izveidoti vairāki digitālie produkti – reklāma par Rēzekni, dokumentālā filma par laimi, animācijas filmiņas un podkāsts par drošību internetvidē. Tika pētītas radošuma un digitālās mācīšanas un mācīšanās resursi un vērtēšanas sistēmas. Notika 4 apmācību pasākumi – Turcijā, Lielbritānijā, Latvijā un Polijā.
Visu projektā iesaistīto skolu audzēkņu veidotās filmiņas (reklāmas, dokumentālo, animācijas) un podkāstus var noskatīties projekta mājaslapā.
Plašāka informācija par projektu un tā aktivitātēm ir atrodama mājas lapās
https://cccerasmus.wixsite.com/learningwiththe3cs/copy-of-uk-meeting
https://twinspace.etwinning.net/71985/pages/page/449558
ERASMUS+ projekta koordinatore
Inga Rudzīte
30.09.2020.