Rēzeknes sākumskolā kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros muzikāla leļļu izrāde “Ceļojums”
Rēzeknes sākumskolā 1. un 2. klašu skolēni 2022. gada 2. decembrī kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros vēroja muzikālu leļļu izrādi “Ceļojums”.Muzikālās izrādes laikā visi notikumi tika ieskandināti ar latviešu tautasdziesmām.
Skolēni muzikālajā pasakā izzināja stāstu par kaķi, kurš nolēma apceļot pasauli,pirmajā ceļojumā nomaldījās mežā, satikās un iepazinās ar iepriekš nezināmiem zvēriem, putniem un kuram ceļojuma laikā nācās piedzīvot gan prieku, gan vilšanos. Skolēniem muzikālā leļļu izrāde patika, tā bija interesanta, skanīga, jautra un piedzīvojumiem bagāta.
Marks: “Man izrāde patika, bija ļoti smieklīgi, kad kaķis skrēja pēc putna.”
Samanta: “Man patika, ka izrādē bija dažādi zvēri – kaķis, vāvere, lācis, kuri bija gan draudzīgi, gan arī notika strīdi.”
Alise: “Man ļoti patika, kā dziedāja rūķis.”
Evija: “Brīnišķīga bija lāča dziesma.”
Emīlija: “Man izrādē patika vāvere un kaķis, ka bija ziema.”
Paldies Jura Babra leļļu teātra “TIMS” māksliniekiem par aizraujošo, piedzīvojumiem bagāto, muzikālo izrādi!
Rēzeknes sākumskola
bibliotekāre/ skolotāja Inta Lāce
Muzejpedagoģiskā nodarbība “Zemes dzīļu noslēpumi” Latgales kultūrvēstures muzejā
Rēzeknes sākumskolas 4.m klases skolēni 2022. gada 15.novembrī iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros Latgales Kultūrvēstures muzejā apmeklēja muzejpedagoģisko programmu „Zemes dzīļu noslēpumi”. Nodarbības laikā skolēni padziļināja zināšanas par vēsturi, kultūrvēsturi, mācījās izprast, cik svarīgi ir saudzīgi izturēties pret vidi, iepazinās gan ar 1980.–1983. gada arheoloģiskajos izrakumos atrastajām senlietām, gan ar arheoloģisko izrakumu materiāliem, kas iegūti Rēzeknes viduslaiku pilskalna aizsardzības zonā 2010.gada pirms Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centra „Zeimuļs“ celtniecības. Praktiski darbojoties grupās, skolēni noskaidroja, ko var atrast zemes dzīlēs un cik liela nozīme senvēstures pētīšanā, senču sadzīves izzināšanā ir arheoloģiskajiem izrakumiem. Uzzināja, kas ir arheoloģija, iejutās arheologa lomā, izrokot no smiltīm dažādus vēsturiskus priekšmetus. Skolēni izzināja, kā tiek veikti izrakumi – rūpīga, saudzīga zemes virskārtas noņemšana, izmantojot nelielus darbarīkus, lai priekšlaicīgi nesabojāt iespējamos atradumus. Skolēni uzzināja, ka rakšanas darbi izrakumu vietā beidzās tikai tad, kad ir sasniegts zemes slānis, kurā nevar novērot cilvēka darbības pēdas. Skolēni saudzīgi, ar speciālu otiņu no priekšmetiem notīrīja smiltis un izrakumos atklāja sena dzīvnieka galvaskausu, seno gludekli, māla lauskas, ogles, dzintaru, dzīvnieku zobus u.c. Pētīja senās vēstures liecības un iztēlojās, kā kādreiz dzīvojuši cilvēki, analizēja atradumus un izvērtēja.
Samanta: “Man patika, ka mūs sadalīja komandās, kur katra komanda meklēja izrakumos vēstures liecības, tad iztēlojāmies un stāstījām par atrastiem priekšmetiem, par cilvēkiem, viņu nodarbošanās, jo tas bija atkarīgs no izrakumos atrastā.
Žaklīna: “Man ļoti patika Latgales kultūrvēstures muzejā, kur kļuvām par arheologiem un meklējām senlietas!”
Vlada: “Man patika meklēt dažādas vēstures liecības, taču visvairāk patika, ka mūsu komanda izrakumos atrada sena dzīvnieka galvaskausu.”
Reičela: “Man ļoti patika, ka mēs ar klasi visi kopā devāmies uz muzejpedagoģisko nodarbību “Zemes dzīļu noslēpumi”. Patika, ka uzzinājām daudz ko jaunu par vēsturi, par arheoloģiju.”
Alīna: “Latgales kultūrvēstures muzejā muzejpedagoģiskajā nodarbībā “Zemes dzīļu noslēpumi” bija ļoti interesanti un man patika apskatīt muzeju, kopā ar klases biedriem darboties, pavadīt laiku un uzzināt daudz ko jaunu.”
Elīze: “Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” muzejpedagoģiskajā programmā „Zemes dzīļu noslēpumi” bija ļoti interesanti un aizraujoši.”
Estere Paula: “Man ļoti patika Latgales Kultūrvēstures muzejā. Mēs atradām daudzas senās lietas smiltīs. Tas bija ļoti interesanti un aizraujoši, vēlme bija turpināt izrakumus un uzzināt, ko vēl atradīsim un kas tas būs!”
Paldies muzejpedagoģei par izzinošo stāstījumu, par aktīvu, interesanto, noslēpumaino darbošanos, kur skolēniem bija iespēja rūpīgi un mērķtiecīgi izzināt, analizēt un izvērtēt!
Rēzeknes sākumskola
bibliotekāre/ skolotāja Inta Lāce
Rēzeknes sākumskolā Lāčplēša dienā programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros izglītojoša nodarbība “Sveču meistardarbnīca”
Rēzeknes sākumskolā 2022. gada 11. novembrī – Lāčplēša dienā programmas
“Latvijas skolas soma” ietvaros 5. un 6. klašu skolēniem notika izglītojoša nodarbība
“Sveču meistardarbnīca”. Nodarbības izklāstā meistardarbnīcas vadītāji rosināja skolēniem
iepazīt sveces uzbūvi. Skolēni uzzināja apstākļus, kādos dzīvoja senie latvieši un tapa teikas,
pasakas, dziesmas, nostāsti, ticējumi un mīklas. Tika aprakstīta sveču gatavošanas
tehnoloģijas senatnē, kur tika izmantoti divi galvenie materiāli: tauki, kas bija pieejami
ikkatram sadzīvē, un bišu vasks, kas tika ievākts no dravniekiem un maiņas rezultātā nonāca
pat senajā Romā. Tika demonstrēti vairāki seno Latvijas sveču prototipi, ar kuriem nodarbības
dalībnieki varēja iepazīties.
Herta: “Sveces gaisma. Rēzeknes sākumskolā ieradās sveču darbnīcas meistari. Mūs
iepazīstināja ar sveču vēsturi. Senatnē sveces tika lietas no taukiem un bišu vaska. Latvieši
senatnē sveču vietā izmantoja arī skalus. Es iemācījos, kā pareizi pagatavot sveci. Formās
salikām krāsaino, sagriezto vasku un aizlējām ar izkausēto vasku. Sanāca krāsaina svece.
Man ļoti patika darboties ar vasku. Es zināšu, kā var izgatavot sveces svētku dienām. Svecēm
ir savs aromāts, krāsa un raksts. Sveces gaisma dod sirdsmieru un svētku noskaņu!”
Evelīna: “Man ļoti patika sveču darbnīca, darbnīcas vadītāji bija laipni un atbildēja
uz visiem jautājumiem. Es saņēmu pozitīvas emocijas, lejot sveces.”
Elizabete: “Sveču liešana bija interesanta un aizraujoša. Bija interesanti uzzināt
informāciju par sveču liešanu un arī iemācīties to darīt. Man šī aktivitāte ļoti iepatikās,
vēlētos atkārtot, bija aizraujoši!”
Madara: “Man ļoti patika meistardarbnīca, paldies par šo iespēju!”
Evelīna: “Sveču liešanas darbnīcā man patika gatavot sveces. Bija ļoti interesanti un
aizraujoši uzzināt daudz jaunumu par svecēm, vēsturi un to gatavošanu. Man visvairāk patika
gatavot sveces puķes formā. Man ļoti patika, kādas sveces man sanāca. Vēlētos vēl kādu reizi
piedalīties šādā darbnīcā!”
Einārs: “Man ļoti patika process un rezultāts. Ja būtu iespēja, es vēlreiz piedalītos
tādās darbnīcās!”
Paldies izglītojošās nodarbības “Sveču meistardarbnīca” vadītājiem par izzinošo,
aizraujošo stāstījumu, par aktīvu darbošanās, kuras laikā skolēni ieguva sev tīkamas, pašu
veidotas un neatkārtojamas sveces!
Tik nozīmīgā dienā – Lāčplēša dienā, kad godinājām Latvijas brīvības cīnītājus,
sveces liesmiņu iededzām ne tikai savā sirdī, pie skolas, taču savās mājās un piemiņas vietās!
Rēzeknes sākumskolas
bibliotekāre/ skolotāja Inta Lāce
Rēzeknes sākumskolas 4.a un 4.d klases skolēni kultūrizglītības programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklē teātra izrādi “Alvas zaldātiņš”
Rēzeknes sākumskolas 4.a un 4.d klases skolēni kopā ar klases audzinātājām Ingu Rudzīti un Annu Rancāni 2022.gada 20.oktobrī devās uz Rēzeknes pilsētas teātri “Joriks”, lai kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros noskatītos teātra izrādi “Alvas zaldātiņš”.
Iepriekšējā dienā skolēni iepazinās ar Hansa Kristiana Andersena daiļradi, klausījās un analizēja pasaku “Nelokāmais alvas zaldātiņš”, pēc kuras motīviem ir veidota izrāde. Dāņu rakstnieks ir zināms visā pasaulē ar savām skaistajām pasakām. Atklātība, gudrība, vienkāršums un brīvais uzskats par pasauli piesaista dažāda vecuma lasītājus. Atklājas, ka mīlestība un draudzība ir tā, kas izglābj.
Teātra izrāde vienmēr ir brīnums, pasaka, pārsteigums. Skolēniem teātra izrāde patika un viņi to izbaudīja pilnībā – tā bija interesanta un aizraujoša, pārsteigumiem bagāta un krāšņa, smieklīga un piepildīta.
Alise: “Mani pārsteidza tas, ka mēs sēdējām uz skatuves.”
Irbe: “Man patika tas, ka alvas zaldātiņš no sākuma pacēla kāju, tikai tad parādījās pats.”
Rēzija: “Man patika alvas zaldātiņa un balerīnas uznāciens.”
Itvars: “Man patika teātrī, jo bija skaists zaldātiņš. Vēl man patika tērpi, kuri bija uzvilkti māksliniekiem, kas uzstājās.”
Marika: “Teātrī man patika tas, ka aktieri visu ļoti skaidri teica un bija daudzveidīgi joki.”
Helmuts: “Man izrādē visvairāk patika moments, kad lielā zivs apēda alvas zaldātiņu, jo tas izskatījās interesanti.”
Evelīna: “Man patika balerīnas smaids, tas bija tik smieklīgs.”
Liene: “Man teātra izrāde ļoti patika. Smieklīgi bija tas, kas zaldātiņš uzvedās kā mazs bērns.”
Armands: “Man izrāde patika, jo tā bija smieklīga.”
Valērija: “Paldies! Izrāde bija ļoti interesanta un smieklīga!”
Raivis: “Man patika izrādē tā šautene un ka taisījām kuģi. Vēl patika kā stāstīja.”
Paldies Rēzeknes pilsētas teātra “Joriks” māksliniekiem par krāšņo, interesanto, aizraujošo izrādi! Paldies vadības komandai, skolotājām Ingai Rudzītei un Annai Rancānei par sadarbību!
Rēzeknes sākumskolas
4.a klases audzinātāja Inga Rudzīte,
bibliotekāre/ skolotāja Inta Lāce
Rēzeknes sākumskolas 4.m klases skolēniem programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros muzejpedagoģiskā nodarbība Krustpils pilī
Rēzeknes sākumskolas 4.m klases skolēni 2022.gada 12.oktobrī programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja muzejpedagoģisko nodarbību Krustpils pilī (Jēkabpils Vēstures muzeju). Iepazinās ar pils arhitektūru, materiālo un nemateriālo kultūras mantojumu. Skolēniem bija iespēja gida pavadībā aplūkot restaurācijas laikā atjaunotās pils interjera detaļas, no pils vārtu torņa vērot brīnišķīgo ainavu, apskatīt mākslas izstādes un pastāvīgās ekspozīcijas. Vēsturisko fotogrāfiju aplūkošana paplašināja skolēnu izpratni par vēstures līkločiem. Varēja izspēlēt interaktīvas spēles, aplūkot pils pagrabu, pacelties gaisa balonā u.c.
Armands M.: “Man patika redzēt laika līniju par Latviju, kura bija izveidota Krustpils pilī, jo par to mācījāmies sociālo zinību un vēstures stundās. Patika izstādē lūsis, ka varēja izmantot QR kodus un apskatīt, iepazīt.”
Estere: “Man Krustpils pilī patika gaisa balons, bija fantastiski pacelties gaisā un nolaisties, patika kāpšana tornī un skaistais skats. Patika mašīna, varēja arī nobildēties, apskatīt izstādes, mākslas darbus Krustpils pilī, klausīties interesanto gida stāstījumu un apskatīt pagrabu.”
Jorens: “Patika apskatīt pagrabu, torni, mazo istabu, kur bija neliela slēptuve, ļoti patika nostāsts par Brūno dāmu, it sevišķi pagrabā.”
Deivids: “Man patika tornis, interjers pilī, nostāsts par Brūno dāmu, ka bijām pagrabā.”
Dmitrijs: “Krustpils pilī bija ļoti interesanti, man patika gaisa balons un tumšais pagrabs.”
Alīna: “Man patika, ka nokāpām pagrabā, kuru apgaismoja tikai sveču liesmiņas. Patika interjers, gaisa balons, kurš nedaudz paceļas un tad nolaižas.”
Kirills: “Krustpils pilī patika ekspozīcijas, gida stāstījums, taču interesanti bija arī pagrabu apskatīt.”
Paldies Krustpils pils muzejpedagogam par izzinošo, interesanto, aizraujošo stāstījumu! Paldies Krustpils pils komandai par iespēju apskatīt materiālo un nemateriālo kultūras mantojumu!
Rēzeknes sākumskolas
bibliotekāre/ skolotāja Inta Lāce