Lai izglītotu skolēnus par dabai draudzīgas uzvedības principiem un atkritumu negatīvo ietekmi uz dabas daudzveidību, Dabas aizsardzības pārvalde ir izstrādājusi metodisko materiālu par dabai draudzīgu rīcību, kuru iespējams izmantot skolu pedagogiem ikdienas darbā.
1.m klases skolēni, ESF projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” STEM un vides jomas pētniecības programmas “Dabaszinību laboratorija” nodarbību ietvaros izmēģināja piedāvāto metodiku, kā arī piedalījās Dabas aizsardzības pārvaldes un Pasaules Dabas Fonda rīkotajā konkursā “Atraktīvākā nodarbība par dabai draudzīgu rīcību”. Video pieejams šeit: https://failiem.lv/f/77qdy9va3
Skolēni nodarbības laikā secināja to, ka cilvēkiem būtu jāpievērš uzmanība savai rīcībai atrodoties pie dabas! Secināja to, ka ejot pie dabas mēs ikviens varam pārdomāt, kā pēc iespējas labāk sagatavoties atpūtai, lai nerastos lieki atkritumi, kā arī cilvēku radītais piesārņojums apdraud apkārtējo vidi un dzīvo radību tajā!
5.novembrī Rēzeknes sākumskolā bija ieradees pats Āpsītis – Dabas aizsardzības pārvaldes un Pasaules Dabas Fonda informatīvās kampaņas “Dabā ejot, ko atnesi, to aiznes” vēstnesis un simbols. Āpsītis apsveica Rēzeknes sākumskolas 1. m klases skolēnus, jo viņi bija pirmie, kas iesūtīja savus darbus konkursam.
Āpsītis pateicās bērniem par dalību konkursā un pasniedza balvas, lai viņi arī turpmāk varētu iesaistīties dažādās aktivitātēs, kas saistītas ar iešanu dabā un dabas vērošanu. 1. m klases bērni zina, kā pareizi rīkoties, ejot dabā – proti, “Dabā ejot, ko atnesi, to aiznes”, un noteikti atgādinās arī pieaugušajiem par pareizu rīcību.
PALDIES Dabas aizsardzības pārvaldei un Pasaules Dabas Fondam par piedāvāto iespēju piedalīties konkursā, kā arī par izstrādātajiem metodiskajiem materiāliem, kurus var izmantot ikviens skolotājs!
Rēzeknes sākumskolas skolotāja
Alise Ārgule