Mazo_inz_skola

Mazo inženieru skola

Zināšanas var izstāstīt, bet gudrību ne.
To var atrast, to var izdzīvot, var ļaut, lai tā tevi nes,
ar to var darīt brīnumus, bet pateikt un iemācīt to nevar.

Hermanis Hese

Rēzeknes sākumskola šajā mācību gadā ir uzsākusi projektu Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs”. Tā ietvaros notiek dažādas aktivitātes gan skolas, gan ārpusskolas līmenī.

Sadarbībā ar Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju Rēzeknes sākumskolas 5.d, 5.m un  6.d klase 30. novembrī apmeklēja Inženieru fakultāti, kur skolēni tikai iepazīstināti gan ar inženieru profesijas darbības virzienu un nozares specifiku, uzzināja par darbam nepieciešamām prasmēm, zināšanām, izglītības ieguves iespējām un citiem apstākļiem, kas jāņem vērā, lai varētu veiksmīgi darboties konkrētajā jomā.

Kad augstskolas inženieru fakultātes dekāne Ērika Teirumnieka bija iepazīstinājusi skolēnus ar inženiera profesiju, atzīmējot, cik daudz un dažādu jomu inženieri ir, cik daudzveidīga ir viņu darba vide, kādās nozarēs var strādāt, ko apgūt un kur to var studēt, augstskolas bakalaura studiju programmas “Mehatronika” 5.kursa students Kārlis Pīgožnis, topošais mehatronikas inženieris,  un bakalaura studiju programmas “Vides inženieris” 4.kursa studente Māra Avišāne, topošā vides inženiere skolēnus iepazīstināja ar vides inženiera un mehatronikas darba specifiku. Kārlis skolēniem demonstrēja savu izgudrojumu dronu un tā tālvadības pulti, izklāstīja par studiju iespējām un dalījās skolas atmiņās.

Turklāt skolēni iejutās inženieru lomā, veidojot savu pirmo darbu – raķešmašīnas korpusu. Praktiski darbojoties, skolēni apzinājās un patiesi izjuta vairāku mācību priekšmetu zināšanu un prasmju nepieciešamību, ko viņi pielietoja praktiski. Mācību spēles laikā  skolēni novērtēja savas prasmes, ko zina, kas jāapgūst, cik nozīmīgi ir saklausīt norādījumus vai uzdevuma nosacījumus, cik svarīgi ir pareizi prast aprēķināt riņķa diametru un laukumu, kāpēc ir nepieciešamas apgūt visu mācību priekšmetu saturu, secināja, cik mācību priekšmeti ir savstarpēji saistīti. Taču pats būtiskākais ir tas, ka iemācījās arī vairākas caurviju prasmes – sadarbības, iecietības, izpalīdzības, komandas darba iemaņas, kas veicina arī skolēnu pašizpēti, pašatklāsmi un jaunu iezīmju un īpašību atklāsmi gan sevī, gan klasesbiedros.

Interaktīvā nodarbība skolēnos raisīja vēlmi un interesi apgūt dabaszinību priekšmetus. Gandrīz katrs otrais bija gatavs inženiera lomu turpināt. Paldies vārdi jāsaka skolas vadības komandai par iesaistīšanos projektā, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijai, priekšmetu skolotājiem un klašu audzinātājiem par sadarbību, vecākiem – par līdzatbalstu.

Rēzeknes sākumskolas pedagogs karjeras konsultants Iveta Maizika